ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ – ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ένας από τους βασικούς παράγοντες που καθορίζουν την εικόνα ενός εστιατορίου είναι το προσωπικό που εργάζεται σ’ αυτό.
Το επίπεδο της εξυπηρέτησης των πελατών από τον σερβιτόρο ή τον τρεζαδόρο, όπως επίσης και η ποιότητα του φαγητού από το μάγειρα και τους βοηθούς του, προσθέτουν ή αφαιρούν κύρος. Αναδεικνύουν ή υποβαθμίζουν την επιχείρηση.
Παρ’ όλα αυτά, πολλοί εργοδότες δεν έχουν ακόμη κατανοήσει τη σημασία της σωστής συμπεριφοράς απέναντι στους υπαλλήλους τους. Θεωρούν αυτονόητο ότι, αφού τους πληρώνουν είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν ό,τι καλύτερο μπορούν.
Πιστεύουν επίσης ότι η μέθοδος της διαταγής είναι καλύτερη από την υποστήριξη, την αναγνώριση των προσπαθειών και την παροχή διαφόρων κινήτρων στο προσωπικό τους. Αποτέλεσμα οι τελευταίοι να μην αποδίδουν όπως πρέπει. Να μην αναπτύσσουν πρωτοβουλίες που θα βοηθήσουν στο να καλυτερέψει η εικόνα της επιχείρησης.
Χρησιμοποιούν το φόβο της απόλυσης και της μείωση μισθού, ξεχνώντας πως το προϊόν τους, είτε αυτό είναι φαγητό, είτε ποτό, στην ουσία «πουλιέται» από το σερβιτόρο, ο οποίος θα παίζει το ρόλο του πωλητή και θα ανεβάσει το τζίρο, ή απλά θα μεταφέρει τα πιάτα από την κουζίνα στο τραπέζι του πελάτη. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το υπόλοιπο προσωπικο εστιατοριου που πολλές φορές καλείται να παρέμβει σε παράπονα πελατών, να συμβουλέψει και να προτείνει, σε ένα είδος εξυπηρέτησης που η ανθρώπινη επαφή και το ειλικρινές χαμόγελο παίζουν πρωταρχικό ρόλο.
Ποια είναι όμως τα κατάλληλα κίνητρα για την αύξηση της παραγωγικότητας;
Σίγουρα όχι μόνο τα χρήματα. Οι συνθήκες εργασίας, η αναγνώριση των προσπαθειών, οι λογικές απαιτήσεις και η φιλική συμπεριφορά παίζουν επίσης μεγάλο ρόλο στην απόδοση.
Πριν απ’ όλα, πρέπει να γίνει μια λεπτομερής και ξεκάθαρη ενημέρωση για τις προσδοκίες του εργοδότη από τους υπαλλήλους του. Όπως και για τις απολαβές και ανταμοιβές που θα έχουν αυτοί, αν επιτευχθεί ο στόχος που έχει οριστεί. Από εκεί και πέρα, πρέπει να υπάρχει συνεχής και προσωπική επαφή και ειλικρινές ενδιαφέρον. Αν δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα να μπορεί η διεύθυνση να εξηγήσει τα αίτιά του. Ας πούμε, να διερευνηθεί, για παράδειγμα, αν για την κακή επίδοση ενός υπαλλήλου ευθύνεται ένα προσωπικό πρόβλημα που ίσως μπορεί να λυθεί.
Αντί οι εργοδότες να ψάχνουν να βρουν λάθη, θα πρέπει να μάθουν να λένε «ευχαριστώ» για μια καλή επίδοση. Τότε να είναι σίγουροι πως αυτή η προσπάθεια θα επαναληφθεί. Δώστε στο προσωπικο εστιατοριου την αίσθηση ότι είναι μέλη μιας ομάδας. Εκεί ο καθένας έχει το δικαίωμα να παρέμβει στην επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος, για το αμοιβαίο όφελος όλων. Το αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση της αυτοπεποίθησης από την πλευρά τους. Η επιχείρηση θα κερδίσει σε καλύτερη εξυπηρέτηση, και σωστότερη αντιμετώπιση περιστατικού. Φυσικά θα έχει μόνιμους υπαλλήλους, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να ανεβάσουν μαζί με τον εργοδότη την τελική εικόνα του εστιατορίου στην πελατεία τους.
Η Cosmos Jobs επιλέγει και τοποθετεί προσωπικό σε επιχειρήσεις εστίασης, για περισσότερο απο 25 χρόνια.
Επικοινωνήστε μαζί μας να σας ενημερώσουμε .
Θέσεις εργασίας σε Ελληνικά εστιατόρια σε όλη την Ευρώπη μπορείτε να βρείτε εδώ …
Comments are closed.